środa, 24 października 2012

"Mój pies świadczy o mnie" Brian Kilcommons, Sarah Wilson

Do sięgnięcia po tę książkę skłonił mnie m.in. fakt, że jest ona polecana przez Andrzeja Kłosińskiego. 


Mimo początkowego entuzjazmu, już po pierwszych zdaniach było łatwo zauważyć, że jej styl jest trochę zbyt "akademicki" :) Mimo to przewracałam kartka za kartką, ponieważ sama treść była warta poznania.
Książka w czterech częściach bardzo typowo opisuje najważniejsze zagadnienia, z którymi zmaga się każdy właściciel czworonoga. Zaczynamy jak to w życiu od najważniejszych kwestii dotyczących decyzji o zakupie psa. Dalej przedstawione są wskazówki przydatne w pierwszym - szczenięcym okresie życia psa. Kiedy nasz pupil rośnie możemy zajrzeć do dalszych rozdziałów gdzie uzyskamy kilka ważnych rad na temat jego rozwoju i dostosowanej to niego pracy. Najciekawszą i zarazem ostatnią częścią tej lektury są omówione problemy, które możemy napotkać i praktyczne sposoby ich rozwiązania. 

Książka choć w całości dość ciężka, wzbogacona jest ciekawymi przerywnikami (anegdotami z życia codziennego właścicieli psów wielu różnych ras), które mogą okazać się nam bardzo przydatne. Jedną z nich jest historia łagodnego labradora, który pewnego dnia podczas zabawy z dziewczynką zaatakował ją, co skończyło się 42 szwami na jej twarzy. Psa skazano na uśpienie, a jak się pózniej okazało miał poważnie zapalenie ucha i niewinne szturchanie sprawiło mu ogromny ból.

Może nie jest to lektura pierwszych lotów, ale na pewno nie można jej wrzucić na półkę bezwartościowych.

JA POLECAM.


1 komentarz: