piątek, 22 czerwca 2012

ciasteczka 'serduszkowe' :)

Trochę wolnego czasu i kilka składników pod ręką...

... i jak tu nie zrobić kolejnych ciasteczek :)

Jednak podpowiedź z termoobiegiem chyba nie jest dobra, bo ciastka wyszły mi bardzo suche, ale to może ja za długo je przetrzymałam. Jednak Tesli raczej nie będzie to przeszkadzało :)

SMACZNEGO! :)

Potrzebne składniki:
0,5 wątróbki (ja dałam 0,2 kg serduszek)
2 szklanki mąki
1/3 szklanki oleju
3 całe jajka
ząbek czosnku (nie dawałam bo gdzieś czytałam, że nie jest wskazany dla psów, więc nie chciałam ryzykować)
bułka tarta :)



Dokładny Przepis:
Wątróbkę miksujemy. Następnie dodajemy jajka, zgnieciony czosnek oraz olej i bardzo dokładnie mieszamy. Dodajemy tyle mąki, żeby otrzymać ładne ciasto, niezbyt lejące się. Całość układamy na blaszce wysmarowanej olejem i posypanej bułką tartą. Ciasto po wierzchu również należy posypać delikatnie bułką tartą. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 190 stopni przez 30-40 min. Kiedy powierzchnia jest sucha i zaczyna się rumienić na brzegach, wyciągamy ciasto z pieca. Kroimy na kawałki i pozostawiamy do wystygnięcia. Po pokrojeniu należy ciastka dokładnie wysuszyć, aby były twarde (można to zrobić na przykład w piekarniku, ustawiając funkcję termoobiegu). Ciasteczka przechowujemy w otwartym pojemniku w miejscu niedostępnym dla psa! Można także przechowywać je w lodówce.
źródło: www.labteam.pl  


1 komentarz:

  1. O ja! Ale fajne! Już dawno przymierzałam się do wypróbowania tego wątróbkowego przepisu, ale właśnie też bez czosnku...

    OdpowiedzUsuń