środa, 23 maja 2012

kula psa


wczoraj na osiedlu polizało mnie 40 kg czarnego labradora. Nic nie mam do tego laba – był uroczy. Zaplątał mi się pod nogami i polizał w odpowiedzi na pytanie co tu robi ;-)

No właśnie co on robił? mam wrażenie, że liznął mnie w celach wczesnej konsumpcji :-)





Nawet jak na samca był wielki. Wysokość miał normalną, więc może raczej okrągły.
Humor mu dopisywał. Szedł sobie niespiesznie za swym kumplem yorkiem. Tylko po łokciach było widać, że się lekko już zużył.

Chyba każdy z nas widział parówczastego jamnika czy laba z piłką, co wygląda jak świnia z jabłkiem…
Jamniki, beagle, labradory czy goldeny jedzą łapczywie. Jakby chciały sprawdzić moment krytyczny napięcia swojego brzucha. Może biją wewnętrzny rekord za każdym razem ;-)

Opisy ile i jak żywić są dla mnie zbyt trudne, dlatego opiszę jak dostrzec, że przeszliśmy pewną granicę. My jak my, raczej nasz pies. Choć w sumie można oba przypadki rozpatrywać podobnie ;-)

Pies powinien mieć wcięcie w talii! z góry powinien przypominać klepsydrę. Żebra powinny być wyczuwalne, ale nie widoczne. Opis ten nie sprawdzi się na chartach. Czy też będzie trudny do zastosowania dla ras z wielkim futrem. ;-)

Prawidłowy wygląd, to 3




Jeżeli nasze zwierzę, widziane z góry, przypomina bardziej mysz(5), to powinniśmy się zastanowić jak zwierzaka odchudzić.Najlepiej porozmawiać z weterynarzem. Jeżeli nasz pies nie ma apetytu, a mimo to ma nadwagę, może być to oznaką choroby (np. niedoczynność tarczycy). Dlatego warto psa skonsultować.
przykład optymalnej wagi psa ras dużych























3 komentarze:

  1. Uf, dobrze ze jest taki wpis, bo zastanawialam sie czy tylko mnie dziwi, dlaczego właściciele pasą swoje psy do niezdrowej okrągłości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może stosują metodę karmienia z tym, że rasy typu beagle, labrador czy golden i chyba husky będą żreć w trybie ekspres aż padną… Taki sposób karmienia sprawdza się u małych psów. Problem może też wynikać z przyzwyczajenia robienia wszystkiego . Tak jak z proszkiem do prania – mało kto wie co to jest ta 1 na podziałce miarki ;-)

      Albo to wtórni analfabeci i nie potrafią czytać instrukcji obsługi na opakowaniu karmy…

      Usuń
    2. * miało być metodę karmienia "do woli"

      nie działa mi cudzysłów na klawiaturze, a inny znak strona potraktowała jak kod html ;)

      Usuń