środa, 30 stycznia 2013

"Jak dbać o psy i szczenięta?"

Już pierwsza strona a ja się wkurzyłam… Wkurzyło mnie zdanie a propos trzymania psa w bloku. Mój pogląd jest prosty blok/dom z ogrodem czy bez jest to miejsce do spania. Blok/ dom z ogrodem nie pobawią się z twoim psem, nie wybiegają itp. Zrób to sam :)


Tak szczerze powiedziawszy, to tak książeczka jest raczej takim zbiorem hasełek. Czasem rozwiniętych w jeszcze 4 zdania na ten temat.

Rozbrajające jest stwierdzenie, że nie powinno się karmić psa czekoladkami i cukierkami, gdyż to może źle wpłynąć na jego linię…

Znajdziecie, tu kilka trafnych myśli, ale raczej nie będzie to książka, do której będziecie wracać by rozwiązać jakiś wasz problem z psem

Przeciągaj się z psem ale nie wyrywaj - dużo jest tu niedopowiedzeń, które są dezorientujące. Wydaje się, że książkę pisało kilka osób, nie jedna. Każdy z nich dał to co wie i wyszedł taki dziwny zbiór porad

Zadziwiająco dużo jest o sierści jak na taką małą książeczkę ;)

Żeby nie było tak negatywnie, to powiem, że część o chorobach i wypadkach jest lepsza. Tu też będzie "ale". Podane metody leczenia czasem zawierają opisy leków czy antybiotyków, których nie bierze się bez konsultacji…

Poszukajcie innej książki, albo 2 – jednej o pielęgnacji, drugiej o szkoleniu i behawiorze. Opisane dwa w jednym wypada słabo.

4 komentarze:

  1. Mam tę kiążkę od kilku miesięcy i rzeczywiście, nie wracam do niej zbyt chętnie. Taka o broszurka za bodajże 30 złotych o podstawach, nic nadto. Nie polecam tym, którzy mają większe ambicje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku kupiłam parę ksiażek o opice nad psem, ale szybko się poddalam. Większośc jest włąsnie taka niestety :/.
    A to zdanie o czekoladkach mnie rozwaliło .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeglądałam w księgarni na szybko i zwróciła moją uwagę tak książka
      http://merlin.pl/Gdy-Twoj-pies-choruje_Nico-Maritz/browse/product/1,829887.html

      wyglądała nieźle – treść, nie jako skład ;)

      Usuń
  3. Ja już się nacięłam na parę takich książek, nie polecam - „Szkoła szczeniąt” Renate Jones / wyd. Multico 2006


    Za to moje typy to:

    pielęgnacja
    - „Poradnik opiekuna. Pies.” Graham Meadows, Elsa Flint / wyd. RM 2004
    - „Ty i Twój pies” Davis Taylor / wyd. Muza 2003

    szkolenie
    - „Po obu końcach smyczy” Zofia Mrzewińska /wyd. Egros 2005
    - „Pozytywne szkolenie psów dla żółtodziobów, czyli wszystko co powienieneś wiedzieć o…” Pamela Dennison / wyd. Rebis 2011

    ogólne/inne:
    - „Z miłości do psa.” Patricia McConnell / wyd. Galaktyka 2009
    - „Psim Zdaniem” Zofia Mrzewińska / wyd. Egros 2006

    :)

    OdpowiedzUsuń