środa, 23 stycznia 2013

Patricia McConnell - "Drugi koniec smyczy"

źródło: www.empik.com
Ostatnio zachwycałam się książką ''Najpierw wytresuj kurczaka'' i stwierdziłam że była to najlepsza książka o behawioryzmie jaką czytałam ale jak się okazało ostatnio kolejny wybór również zasługuje na miano pozycji na najwyższej półce. Jest nią książka ''Drugi koniec smyczy. Jak kształtować więź z psem'' autorstwa Patricia McConnel ... (dobrze że czytając w metrze wysiadam na ostatniej stacji bo książka wciąga niesamowicie ;) )

Czym ów książka mnie tak urzekła? Przede wszystkim odważną deklaracją autorki do szczerej miłości jaką darzy swoje psy. Bardzo dokładnie zdaje sobie sprawę z naszych słabości i perfekcyjnie potrafi je wytłumaczyć m.in poprzez porównanie zachowania ludzi i działań podejmowanych przez szympansy. Według mnie znaczącym czynnikiem do zrozumienia całego przekazu jest zaszeregowanie nas na równi z szympansami we wspólnej grupie - naczelnych. 

Cześć informacji nie była dla mnie nowością, ale sposób w jaki przedstawiane zostały dane wątki przemawiają do mnie znakomicie i pomogły mi na nowo zrozumieć wszelkie niejasności dotyczące  zachowań zarówno psich jak i ludzkich. Jednym z nich jest fakt, (o którym pewnie wiele z nas o nim wie), że często dużo za dużo mówimy do naszych psów. Autorka przeprowadziła bardzo ciekawe badania naukowe, których nie będę Wam zdradzać ale zachęcę do odkrycia w tej książce.

Naszym najczęstszym ludzkim błędem jaki popełniamy wobec psów jest ocenianie ich naszą ludzką miarą. Podobnie problemy możemy doświadczyć gdy nie możemy zrozumieć zachowania naszego dziecka bądź partnera. Jednak recepta nie leży w pojęciu co dzieje się w głowie naszych bliskich ale w tolerancji na inny punkt widzenia oraz świadomości potrzeb każdej istoty.

Tak więc radzę Wam zastanowić się i odkryć czym dla Was jest "Drugi Koniec Smyczy"!

...

P.S. Dziękuję mojemu mężowi za pomoc w zredagowaniu tego posta :D

3 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej książce. Chętnie przeczytam, jak tylko się pojawi w empiku, póki co jest niedostępna :(
    Bardzo fajnie, że opisujecie książki na temat psów, można łatwiej wybrać, co warto przeczytać :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zabawna sprawa, ale ja ją właśnie w empiku znalazłam :) Może się gdzieś w magazynie zawieruszył ostatni egzemplarz, bo nie miał ceny, nic. Pani z obsługi długo w komputerze jej szukała. Może gdzieś się jeszcze ukrywa ;)

      Usuń
  2. i zapomniałam dodać podziękowania dla Ani, której udało się zakupić tą książkę i sprezentować mi w świątecznym prezencie :D DZIĘKI!

    OdpowiedzUsuń